BookShared
  • MEMBER AREA    
  • Chempaka Widuri

    (By Rissa Ahdiya)

    Book Cover Watermark PDF Icon Read Ebook
    ×
    Size 22 MB (22,081 KB)
    Format PDF
    Downloaded 598 times
    Last checked 9 Hour ago!
    Author Rissa Ahdiya
    “Book Descriptions: Dia, Chempaka Widuri. Tak ada apa yang istimewa, kerja pun kerani di kilang kicap aje. Cuma baru-baru ini pangkatnya naik sedikit, jadi pembantu setiausaha. Itupun sebab nak balas budi Izzat Ashraff yang dah banyak menolongnya, sambil-sambil bolehlah berlagak walaupun kerjanya sibuk mengalahkan menteri. Apalah malangnya nasib, bos baru garangnya macam beruang terbau ikan!

    Dia, Zaen Asmara. Bos jabatan operasi merangkap ketua Widuri. Haa... Inilah yang orang kata, nama tak menggambarkan orangnya. Jangan kata ada aura asmara, bau pun tak ada. Hobinya bertempik hingga boleh retak dinding dan berdarah lubang telinga. Kalau Zaen bersuara, tak sah kalau tak sakit hati dibuatnya.Ah, stress!

    “Apa kena dengan awak ni? Kalau awak tak minat nak bekerja, awak boleh balik sekarang, berangan dan ingatlah tunang awak tu puas-puas! Tapi jangan lupa, hantar surat resign dua puluh empat jam dan bayar ganti rugi dua bulan gaji seperti mana yang tertera dalam kontrak.” - ZAEN

    Dia,Izzat Ashraff,orangnya jauh lari dari perangai Zaen walaupun Zaen itu sahabat sehidup lagi semati. Jiran depan rumah Zaen lagi.Mujurlah ada juga Izzat yang selalu menyejukkan hati Widuri,kalau tidak dah lama dia angkat kaki dari kilang kicap tu.
    Dek peristiwa di tepi kebun pisang,dia dilamar tiba-tiba.Tak ada ayat-ayat manis, tak ada janji bergula. Dan, semua orang paksa supaya dia terima sahaja lamaran itu. Alasannya,cerita dia dan Khairil yang viral di kampung dulu, masih belum reda lagi. Jadi, tolonglah jangan buat cerita yang baru pula.Aduh!

    "Kahwin dengan saya.Itu sahaja cara untuk jaga maruah awak,maruah keluarga awak.Saya tak boleh janji boleh menjadi suami yang baik, tapi insya-Allah saya akan lindungi awak selagi awak jadi isteri saya".-DIA

    "Saya dan Wi belum bercinta lagi. Tapi saya sukakan dia.Saya dah tak mahu simpan perasaan ni lagi.Wi,awak nak tak kahwin dengan saya"-DAN DIA

    Nak terima atau x?Tapi nak terima lamaran yang mana satu? Payah betul jadi dara pujaan kilang kicap ni.Kalau terima, bahagia ke dia nanti? Atau dia hanya dijadikan untuk menutup khabar angin yang sedang hebat bertebaran? Dia pula, boleh ke kahwin tanpa cinta? Hai susah hati betul!”

    Google Drive Logo DRIVE
    Book 1

    Cinta Gadis Februari

    ★★★★★

    Illa Shanahila

    Book 1

    Nageena

    ★★★★★

    Wawa Taufik

    Book 1

    Ketika Waktu Mendatangkan Cinta

    ★★★★★

    Nueen

    Book 1

    My Scrapbook

    ★★★★★

    Aidah Bakri

    Book 1

    Love, Yours

    ★★★★★

    Akyelrahim

    Book 1

    Beban Kasih Asmara

    ★★★★★

    Nueen

    Book 1

    My Dear One Intan Adra

    ★★★★★

    April Snow

    Book 1

    Mulanya Satu Cinta (Edisi Istimewa Skripsi)

    ★★★★★

    Rose Harissa