BookShared
  • MEMBER AREA    
  • Majlis Kahwin Paksa

    (By Mia Kiff)

    Book Cover Watermark PDF Icon Read Ebook
    ×
    Size 24 MB (24,083 KB)
    Format PDF
    Downloaded 626 times
    Last checked 11 Hour ago!
    Author Mia Kiff
    “Book Descriptions: Kahwin paksa, klise kan? Tapi tak mustahil pun berlaku pada zaman sekarang kerana jodoh hadir dalam pelbagai bentuk. Wawa dan Faleeq, berkahwin atas dasar persahabatan orang tua mereka dan merasakan pilihan mereka adalah yang terbaik.

    Mereka setuju, tapi bersyarat. Dan syarat itu dipersetujui kerana inginkan sesuatu dan apabila tercapai, mereka akan membubarkan perkahwinan ini. Salah satu sebabnya juga kerana mencintai orang lain.

    "Kalau dia main-main dengan perkahwinan ni, aku pun boleh main-main. Kita tengok, game siapa yang akan over!"-Wawa.

    " Perkahwinan ini tak boleh ada harapan dan kasih sayang. Kalau boleh benci aku, bencilah. Itu lagi baik kerana hati kau takkan luka kemudian hari. Kerana satu saat nanti, kalau ada perasaan sayang dan cinta, ia takkan terasa indah tapi menyesalkan." -Faleeq

    "Oh ya? Aku memang takkan luka dan sedih. Tapi, aku akan buat kau menyesal, kerana melepaskan hati aku hari ini." Wawa

    Adakah kahwin paksa mereka berakhir klise seperti kisah-kisah yang lain? Mampukah mereka mengemudi bahtera yang bocor di sana sini? Siapa yang akan berusaha menampalnya untuk terus belayar di lautan yang luas?

    "Anak ni, hanya untuk memenuhi impian kita bersama. Bukan untuk mengikat hati dan perasaan kita. Lagipun, anak kita bukan orang pertama yang bakal membesar dalam keluarga yang berantakan. Ramai lagi senasib dengannya. Elok je, jadi manusia." - Faleeq.

    "Tak kisah pun. Saya cuma nak anak jer. Bukan bapaknya. Anak akan terikat dengan saya sampai mati tapi bapaknya, betina mana nak ambik, ambiklah. Pergilah mana nak pergi. Pergi mampus pun tak ada masalah."- Wawa

    Mudahnya Faleeq berkata-kata, adakah sama mudahnya situasi yang bakal dilalui? Memiliki isteri yang tidak suka meratapi nasib dan sentiasa positif dalam kehidupannya, mampukah Faleeq menepis rasa kagum?”

    Google Drive Logo DRIVE
    Book 1

    Jibrael: You're...mine!

    ★★★★★

    Suci Hidayat

    Book 1

    Jangan Letih Mencintaiku

    ★★★★★

    Cik Bawang

    Book 1

    Rose's

    ★★★★★

    Anjell

    Book 1

    Faris my best friend's brother

    ★★★★★

    Cik Bawang