BookShared
  • MEMBER AREA    
  • Petua Rezeki dari Al-Quran & Al-Sunnah

    (By Kamilin Jamilin)

    Book Cover Watermark PDF Icon Read Ebook
    ×
    Size 25 MB (25,084 KB)
    Format PDF
    Downloaded 640 times
    Last checked 12 Hour ago!
    Author Kamilin Jamilin
    “Book Descriptions: Musim pandemik yang melanda masyarakat bahkan manusia di seluruh dunia sejak awal tahun 2020, benar-benar menguji keimanan seseorang terutamanya dalam bab rezeki. Ada yang sedang berada di puncak, lalu tersungkur rebah menyembah bumi dan ada pula yang berada di bawah, lalu melompat tinggi tatkala menerima ujian berat ini.

    Dalam buku ini, Dr. Kamilin telah mengupas beberapa persoalan yang sering berlegar dalam fikiran masyarakat berkenaan rezeki dan berkongsi tentang petua rezeki dari al-Quran dan al-Sunnah tanpa mencampuradukkannya dengan amalan yang tiada asasnya sepertimana yang terdapat dalam beberapa buah buku bertemakan rezeki yang pernah beliau baca.

    Seperti biasa, Dr. Kamilin sangat menekankan sumber penulisan dalam setiap karya beliau dari kedua-dua sumber wahyu ini demi memberi kesedaran kepada masyarakat bahawa segala panduan kehidupan ini ada di dalam Kitabullah dan sunnah Rasulullah ﷺ. Hanya tinggal peranan kita untuk menggali khazanah tidak ternilai ini, mengimaninya dan beramal dengannya.

    Rezeki itu ada definisi dan rezeki itu ada petuanya. Rezeki yang sedia ada itu perlu dihargai dan rezeki yang belum tiba pula perlu dicari. Berapa-berapa sekalipun kadar atau kuantiti rezeki yang dimiliki, seharusnya rezeki itu tidak akan sesekali mengurangi amal soleh atau menggoncang keimanan terhadap Ilahi.

    Terimalah hadiah Ramadan ini buat para pembaca semua yang dikasihi. Semoga buku ini mampu menyuntik semangat dan kekuatan kepada mereka yang diuji serta dapat membantu kita semua menjadi hamba Allah ﷻ yang lebih bertakwa.”

    Google Drive Logo DRIVE
    Book 1

    The Art of Letting God

    ★★★★★

    Mizi Wahid

    Book 1

    You are Loved

    ★★★★★

    Mizi Wahid

    Book 1

    Seni Berfikir Yang Hilang

    ★★★★★

    Hasrizal Abdul Jamil

    Book 1

    Bulan Tak Bermadu Di Fatehpur Sikri

    ★★★★★

    A. Samad Said

    Book 1

    Perjudian

    ★★★★★

    S. Othman Kelantan