BookShared
  • MEMBER AREA    
  • Gagak Tak Akan Berubah Putih

    (By Hidayyah At Mizi)

    Book Cover Watermark PDF Icon Read Ebook
    ×
    Size 24 MB (24,083 KB)
    Format PDF
    Downloaded 626 times
    Last checked 11 Hour ago!
    Author Hidayyah At Mizi
    “Book Descriptions: "Gagak Tidak Akan Berubah Putih" adalah sebuah kumpulan 40 puisi yang merangkum perjalanan hidup manusia dan pengaruh dari haiwan-haiwan di sekitarnya. Dalam buku ini, penulis mengkritik situasi politik dan perilaku individu di media secara sinis namun segar dengan gaya humor. Melalui puisi-puisi yang penuh kejutan, buku ini mampu membangkitkan kesadaran dan memberikan hiburan kepada pembacanya. Temukan pengalaman baru dalam membaca kritikan sosial yang unik dan menarik dalam "Gagak Tidak Akan Berubah Putih".

    Hidayyah AT Mizi, lahir pada 05 Mac 1987 dan berasal dari Kuala Kangsar, Perak Karya pertamanya bertajuk Lalang, tersiar pada tahun 2010 di Berita Minggu semasa masih bergelar graduan di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia dalam jurusan Sains Politik

    Kumpulan Puisi pertamanya, Kata-kata yang Muncul di Cermin diterbitkan pada tahun 2021 selain terlibat dalam beberapa projek penulisan seperti Antologi Cerpen: Perisa (2015). Antologi Puisi: Kemboja Merah di Telapak Tangan (2019), Antologi Anekdot: Aku Bersilat (2022)

    Pernah menjadi moderator bagi Seksyen Puisi di Laman Sesawang Kapasitornet dan turut bergiat aktif bersama kolektif Zine Satu Malam. Puisi dan cerpen ecerannya turut tersiar di Berita Minggu, Utusan Malaysia, Berita Harian, Dewan Siswa New Sabah Times, Selangorkini, Dewan Sastera, dan Tukang Puisi”

    Google Drive Logo DRIVE
    Book 1

    Hujan Pagi

    ★★★★★

    A. Samad Said

    Book 1

    Amok-Imago

    ★★★★★

    Azrin Fauzi

    Book 1

    Ikan dalam Jiwa

    ★★★★★

    Fahd Razy

    Book 1

    Menulis Dari Hati Biar Sampai ke Hati

    ★★★★★

    Pahrol Mohamad Juoi

    Book 1

    Dunia Adalah Senaskhah Dongeng

    ★★★★★

    Iman Danial Hakim

    Book 1

    Sepasang Sayap di Bahu

    ★★★★★

    Muzaf Ahmad